advertentie

Deeltijds onderwijs speelt troeven uit op broodzak

3 reacties

Deel via E-mail

Boterhammen met choco. Dat is het geheime wapen van de leerlingen Verkoop van CDO Spectrumschool in Deurne. Met reclame op broodzakken willen ze meer leerlingen naar het deeltijds onderwijs lokken.

“Ik zag steeds reclame op de broodzakken bij mij thuis en vond het een originele manier om de troeven van onze school in de verf te zetten”, zegt leraar Luc Van Eeckhoven. Hij stelde het idee voor aan zijn leerling-verkopers. Michael (21), Ziggy (19) en Melissa (17) zagen het meteen zitten.

“We waren van bij de start betrokken bij het project”, zegt Ziggy. “Wij kozen wat op de zakken kwam, wij mochten zelf de bakkers warm maken voor het idee en we hebben zelfs de productie gevolgd in de fabriek.”

De broodzakken maken reclame voor de opendeurdag van de school op 12 mei aanstaande. Ook alle opleidingen kregen een plek op de zak. De leerlingen verdeelden de broodzakken zelf bij bakkers in Deurne, Wijnegem, Wommelgem, Borgerhout, Berchem en Borsbeek.

“Het is voor ons allemaal een nieuwe ervaring en we leren er veel van”, zegt Melissa. “De bakkers overtuigen was het tofste. We leerden hoe we gesprekken moeten aanknopen bij verschillende soorten klanten. Dat we nu veel positieve reacties krijgen, maakt het echt af.”

Schrijf een reactie op dit artikel

Vind je dit artikel interessant?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief LerarenDirect! Elke week het belangrijkste onderwijsnieuws, tips, educatieve activiteiten en acties van Klasse. Gratis in je mailbox.

voor wie werkt met/in: